Grafografomotorika je složena veština koja se tiče ličnog sazrevanja deteta njegovih kognitivnih veština, perceptivnih i motoričkih sposobnosti.Razvoj grafomotorike kod svakog deteta je individualno a ona podrazumeva sposobnost držanja olovke i pisanja.Razvija se zajedno sa rastom i razvojem deteta a u tome mu pomažu razne stimulacije i vežbe.
Razvijanje fine motorike šake je od suštinskog značaja za razvoj dece i zato je neophodno stimulisati decu raznim igrama i vežbama kojima će usavršiti svoju finu motoriku.Najjednostavnije vežbice koje svakodnevno možemo u igri primenjivati sa decom su gužvanje,cepanje I savijanje papira,seckanje makazama,nizanje perli na kanap,vezivanje čvorova,redjanje kocki,vezivanje pertli kao i igranje sa raznim vrstama bockalica.
Sa odrastanjem deteta grafomotorika se razvija pa tako deca od druge godine mogu da okreću list po list knjige,olovku drže sa tri prsta (palac/kaziprst/srednji prst,) povlače vertikalne i horizontalne linije a pri takvim pokretima koriste celu šaku.
U toku treće godine života dete može da nacrta krug a zatim i kvadrat.
Sa četiri godine crta trougao i kompleksne figure.
Najkasnije sa šest godina dete drzi pravilno olovku i to vrhovima prstiju i prilikom pisanja i crtanja pomera samo prste.
Ono što je važno da kažemo je da je grafomotorika veština koja se može uvežbati i popraviti ako se na vreme posvetimo razvoju iste I to tako što ćemo detetu pružiti aktivnosti koje mu u tome pomažu.
Tekst pisala Sofija Vujaković dipl.profesor književnosti i licencirani predavač SuanPan mentalne aritmetike